Služba pro prodejce i kupujícího
Deset vteřin. Tak málo stačí zájemci o byt či dům, aby si vyhodnotil prohlíženou nemovitost. První dojem rozhoduje. Druhou šanci udělat dobrý první dojem prodejce nikdy nedostane. Home Staging je službou, která prodávanou nemovitost zájemci představí v nejlepším možném světle. Absolvováním kurzu Barb Schwarzové (zakladatelka Home Staging® v roce 1972) ve Spojených státech jsem krom certifikátu ASP získala cenné zkušenosti, kterými chci prodejcům dopomoci k finančnímu zhodnocení jejich nemovitostí.
Investice nikoliv utrácení
Při prvním kontaktu s Home Stagingem si řada lidí pomyslí: “Zbytečné vyhazování peněz”. Tuto domněnku se pokusím vyvrátit. Home Staging je především investice. Vynaložené prostředky se prodejci vrátí v prodejní ceně či zkrácené době prodeje. Průměrná doba nemovitosti v nabídce české realitní kanceláře je 6 měsíců. Po půl roce většinou makléř doporučí zbytečné snížení prodejní ceny. Využitím nástrojů Home Stagingu lze snižování ceny předejít a zároveň nemovitost prodat mnohem rychleji.
Home Staging versus bytové návrhářství
Styl, zařízení a bytové doplňky vtisknou prostoru domova váš osobní charakter. Návštěvám tím dáváte najevo kdo jste a co se vám líbí. Home Staging je opakem bytového návrhářství. Lze jej charakterizovat jako proces “odosobnění prostoru” nebo také “vyjmutí domova z domu”. Aranžování nemovitosti umožňuje zájemci o koupi vidět nabízený prostor a představit si, jak by v nemovitosti mohl žít právě on.
Kdy využít Home Staging?
- Před plánovaným prodejem nemovitosti a prvním kontaktem s realitní kanceláří
- Při rozhodování jak prodejem nemovitosti dosáhnout maximální prodejní ceny
- Nemovitost určena k pronájmu je bez nájemníka nebo zisk z nájmu neodpovídá představám majitele
- V době, kdy je nemovitost více než 2 měsíce zalistovaná v nabídce realitních kanceláří, ale nepřilákala potencionálního kupce
- Je potřeba nemovitost rychle prodat z důvodu stěhování bez nutnosti zbytečného snižování prodejní ceny
Cena za Home Staging viz. ceník